Gadżety reklamowe: przykłady i inspiracje

Marketing bezpośredni nadal ma ogromne znaczenie. Jest nie tylko narzędziem, które wspiera budowanie relacji, ale i przedmiotem codziennego użytku. Pozwalają klientowi „dotknąć” marki. Jakie upominki reklamowe wybrać dla poszczególnych grup docelowych?
WAŻNE: Skuteczność gadżetów reklamowych wynika z psychologicznej zasady wzajemności: otrzymanie prezentu wywołuje naturalną chęć odwdzięczenia się, co przekłada się na większą przychylność wobec marki i zwiększoną skłonność do skorzystania z jej usług czy kupienia produktów. |
Czas na inspiracje: zawsze modne klasyki
Nasz katalog inspiracji otwiera klasyka – długopisy, notesy, kubki, kalendarze, planery, niewielkie organizery na ołówki itp. Każdy z nich jest użyteczny, a koszt wytworzenia jest stosunkowo niski. Są idealne na targi oraz inne eventy branżowe. Kolejne klasyczne gadżety, które polubili klienci to kubki, kubki termiczne i smycze oraz torby materiałowe. Każdy z tych upominków jest dobrym wyborem jako samodzielny upominek reklamowy oraz jako element zestawu. Dobrym pomysłem są też m.in. eleganckie torebki herbaty, ozdobne metalowe puszki na kawę i podkładki pod kubki.
Nowoczesne i praktyczne upominki reklamowe
Kolejne znane i lubiane gadżety reklamowe to pendrivy i powerbanki oraz coraz częściej niewielkie ładowarki indukcyjne. Są idealne dla klientów strategicznych i ważnych kontrahentów. Sprawiają, że Twoja marka kojarzy im się z produktami wysokiej jakości i dbaniem o użytkowników. Kolejny gadżet reklamowy w tej kategorii to głośnik Bluetooth oraz akcesoria do telefonu takie jak case czy ring lub czyścik do ekranu.
Gadżety reklamowe z kategorii eko i kreatywnych
Kolejna nasza kategoria to gadżety eko takie jak notesy z papieru z recyklingu i długopisy bambusowe czy coraz popularniejsze nasionka do samodzielnego zasadzenia i uprawy. Każdy z upominków z tej kategorii sprawia, że firma pokazuje się jako organizacja, która zwraca uwagę na środowisko i chce zminimalizować negatywny wpływ produkcji tego typu przedmiotów codziennego użytku na planetę.
Możesz również przygotować upominki kreatywne takie jak kolorowanki, zestawy do origami oraz sudoku czy niewielkie zestawy do zrobienia filcowej figurki kojarzącej się z firmą np. w branży ogrodniczej niewielki skrzat z logo na ubranku. Możesz postawić także na drewniane układanki antystresowe z logo firmowym.
Postaw na gadżety idealnie dopasowane, czyli inspirujemy konkretne branże
Po klasyce czas na trochę bardziej dopasowane gadżety. Dobór upominków powinien być przemyślany i bazować na analizie potrzeb oraz stylu życia odbiorców. Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi, jakie upominki można przygotować dla klientów/partnerów biznesowych z konkretnych branż.
Branża IT
- Zabawki antystresowe,
- Pendrive’y i ładowarki,
- Stojaki na telefon.
- Głośniki Bluetooth.
Branża beauty
- Lusterka kieszonkowe z logo.
- Mini zestawy kosmetyczne np. zestaw pędzelków do makijażu w etui z logo firmy.
- Kosmetyczki materiałowe.
- Pomadki do ust z logo firmy lub niewielkie tubki kremu.
- Niewielkie gadżety fitness np. taśmy do ćwiczeń lub maty.
Branża spożywcza
- Drewniane łyżki/talerze z grawerem.
- Deski do krojenia.
- Korkowe podkładki pod gorące naczynia.
- Notatniki z przepisami.
- Organizery na sztućce z logo.
Edukacja i HR
- Kolorowe zakreślacze.
- Plannery i organizery oraz kalendarze.
- Zegarki biurkowe.
- Niewielkie zestawy kreatywne.
- Kubki z motywacyjnymi hasłami.
Eventy i targi
- Torby materiałowe,
- T-shirty i bluzy.
- Plecaki worki.
- Parasole.
- Breloki do kluczy.
- Poduszki do siedzenia.
- Podkładki pod mysz.
- Czapki z daszkiem,
- Wodoodporne saszetki na telefon.
Gadżety premium dla klientów VIP
Jeśli budżet pozwala, warto rozważyć gadżety z wyższej półki, które pomogą zbudować prestiż marki i większą lojalność klientów. Do popularnych gadżetów z tej kategorii należą:
- skórzane portfele lub etui,
- ekskluzywne pióra,
- designerskie kubki termiczne,
- drewniane zestawy do wina,
- luksusowe zestawy biurowe.
Zestawy prezentowe
Kolejna nasza inspiracja to odpowiednio dopasowane zestawy prezentowe. Takie gift boxy sprawią, że Twoi klienci i kontrahenci zobaczą, że starasz się zadbać o ich potrzeby tak bardzo, jak to tylko możliwe. Dodatkowo cały box ma w oczach użytkownika wyższą wartość niż jeden upominek. Przy boxach jest też więcej możliwości niemal perfekcyjnego dopasowania upominku do oczekiwań i potrzeb oraz okazji.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że Cię zainspirowaliśmy do przygotowania oryginalnych gadżetów reklamowych. Teraz czas na nasze praktyczne rady, które pomogą Ci jeszcze lepiej dobrać gadżety reklamowe dla Twoich klientów.
Gadżety reklamowe nadal są jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych łączących namacalny kontakt z marką z praktyczną wartością dla odbiorcy. Ich siła tkwi w zdolności wsparcia w budowaniu długotrwałych relacji i pozytywnych skojarzeń oraz precyzyjnego dopasowania do strategii wizerunkowo-komunikacyjnej firmy i potrzeb grupy docelowej.
WAŻNE: Skuteczność gadżetów reklamowych zależy od trzech ważnych czynników: jakości wykonania, użyteczności dla odbiorcy oraz spójności z całą strategią komunikacji marketingowej firmy. |
W świecie zdominowanym przez marketing cyfrowy, materialny upominek zyskuje większą wartość, pozwalając na unikalną formę kontaktu z klientem – namacalną, trwałą i osobistą. Niezależnie od wielkości firmy, budżetu marketingowego czy branży, dobrze przemyślana strategia wykorzystania gadżetów reklamowych może znacząco wzmocnić działania promocyjne i przyczynić się do budowania trwałych relacji z klientami.