Torba bawełniana nie musi być nudna! Dowiedz się jak zaprojektować ciekawą i niedrogą do wykonania jednokolorową grafikę
Torby bawełniane to klasyczny i praktyczny gadżet, który trafia w gusta wielu odbiorców. Ich uniwersalny charakter to jednak połowa sukcesu — za skuteczność reklamy na torbie odpowiada dobrze przygotowana i wykonana grafika.
O czym należy pamiętać, tworząc projekt?
Gadżety reklamowe takie jak torby bawełniane z nadrukiem są naprawdę wdzięcznym produktem, który pozwala na wprowadzenie wielu interesujących grafik. Mogą to być równie minimalistyczne monogramy lub logotypy marki, ale także nieco bardziej wyszukane projekty — angażujące niemal całą powierzchnię torby. Decydując się na niedrogą wersję, najlepszym wyjściem jest zaprojektowanie charakterystycznej grafiki związanej z daną marką lub ogólnie jej działalnością. Dla przykładu często branża fryzjerska umieszcza w swoich grafikach symbol grzebienia, suszarki, czy po prostu włosy. Dzięki temu wystarczy szybkie spojrzenie aby zorientować się, co dana reklama przedstawia, a także, do czego nawiązuje.
Jaki rodzaj grafiki będzie najlepszy?
Aby jak najbardziej uprościć etap projektowania i produkcji torby bawełnianej z grafiką warto postawić na jeden konkretny kolor. Należy jednak przy tym pamiętać, aby był na tyle kontrastowy w zestawieniu z kolorem torby, że bez problemu da się go odczytać i rozpoznać: często spotykane połączenie to wariant biało-czarny, gdzie na tle białej lub kremowej torby znajduje się wyrazisty nadruk; równie dobrze spisują się inne ciemne i nasycone barwy, zwłaszcza jeśli są spójne z identyfikacją wizualną marki. Owa identyfikacja to w wielu przypadkach kluczowy element budowania reklamy — klienci mogą kojarzyć daną markę tylko dzięki temu, iż zobaczyli rozpoznawalne połączenie kolorów lub logo.
Jak zwrócić uwagę innych na Twoją reklamę?
Na etapie projektowania warto kierować się podstawowymi zasadami tworzenia grafiki reklamowej. W głównej mierze mówią one o tym, jak istotna jest dobra widoczność reklamy, jej umiejscowienie, a także czytelność. Dotyczy to także toreb bawełnianych — zwykle grafiki znajdują się w jej środkowej części, lecz jeśli masz ciekawy pomysł angażujący inne elementy, to warto wyjść przed szereg. Dosyć nietypową propozycją może być torba z grafiką branży weterynaryjnej, gdzie znajduje się symbol jednokolorowego królika, a jego uszy są jednocześnie uszami torby z nadrukiem! Tak naprawdę jedynym ograniczeniem jest tutaj wyobraźnia twórcy — zwłaszcza jeśli chodzi o projekty bazujące na jednym kolorze. Tworząc swój projekt, zwróć uwagę, aby pozbawiony był zbyt wielu drobnych szczegółów. W gadżetach dużego rozmiaru z pewnością ma to sens, jednak wybierając torby bawełniane, musisz brać pod uwagę, że zbyt drobne elementy mogą się zlewać w jedną całość. Zachowując odpowiedni kontur i formę grafiki, sprawisz, że stanie się atrakcyjna, a przy tym zapadająca w pamięć!
Czy warto wprowadzać odważne pomysły?
Jeśli masz dylemat, jaka grafika idealnie obrazuje Twoją markę, na samym początku zastanów się, jakie obrazy przychodzą Ci do głowy, gdy o niej myślisz. Jak uda Ci się określić chociaż tematykę — połowa twórczej wizji za Tobą! Zarządzasz kancelarią? W takim przypadku ciekawy design stworzy symbol pióra ze spływającym tuszem, który pokryje niemal połowę torby w dolnej części. A może masz swój chwytliwy slogan? Wykorzystaj go i zaprojektuj, dodając rzucającą się w oczy czcionkę!